reede, 4. mai 2012

MAAILMA JA EESTI TIPPRESTORANID (XX)



Kir Royal

(Eleven Madisson Park)

 ChampagneDeutz Brut Classic



Kammkarbi ceviche

(Eleven Madisson Park)

Champagne Deutz Brut Classic

Kammeljas

(Eleven Madisson Park)

Fino Inocente

Redised potis
(Noma)


Loomaliha tartar
(Noma)
Chablis Domaine Saint Claire Vieilles Vignes 2008


Madalal kuumusel küpsetatud vasika põsk aedviljadega
(Neh)
Aloxe-Corton Vielle Vigne, Domaine E. Cornu 2006


Muhu Hapurokk
(Alexander)
Seigneurs de Monbazillac 2007

3 kommentaari:

Mell ütles ...

Egas miskit hakkame aga siis peale kommenteerimisega. Kõiksepealt pean ütlema, et sellist ringi kaarutamist ja sebimist ma ei mäletagi söömingu ajaloost, otsi ja otsi, et ligilähedaseltki saada seda, mida kokandusjumalad kasutavad. Ilmselt seetõttu, mul ei tekkinud seekord toiduga erilist sidet, hea oli teha, keegi oli ette mõelnud, kuid toit otseslt ei "rääkinud" minuga ja minust nö tükkikest kaasa ei võtnud.
Kohe ütlen,ära et viimase aja pildid mulle meeldivad- Jetsi ja Olavi koostöö on tasemel. Ma miskipärast pelgasin eriti teist käiku (ilmselt toormaterjalides on see toit oma täies "hiilguses" nähtav), kuid siin blogis on ta sümpaatne.
hakkame siis käik käigult peale:
1)autori mõte oli hea ja tuli isegi enam vähem visuaalselt sarnane, üks osis jäi ära, sest lihtsalt ei saanud vastavat ainet kätte. Kahju ainult, et sorbee sedavõrd kiiresti ära sulas. vahutav vein oli hea, kuigi sain ainult väikese lonksu.
2)selle käiguga tegime surts odavat, hurmaa asendasime mangoga. Ja tee mis tahad, kuni lõpuni lootsin, et saan erinevaid rediseid, kuid tutkit brat, maaletoojad isegi ei suvatsenud vastata mulle:-), teinekord hakkan telefoniga neile närvidele käima. Visuallselt ei olnud üldse sarnane.
3) supile sai vähe herneid, puhtalt minu viga, ostes tundus et on küll, kuid petukas. Veinist ei saanud seekord sotti, ei klappinud minu jaoks. Õhkõrn veresugulus või välja paista.
4)mullaga mässamine mulle meeldib:-).. aga redisega olid sama halvad lood kui teises käigus, isegi kenade pealsetega redist ei saanud. Koos veiniga mulle isegi meeldis see käik. Päris sarnane, poolik redis petab ära, et ei ole Noma.
5)Ma tervet käiku vist ei saanud, kuid Rene toores liha erines ja pidigi erinema sellest, millega me muidu harjunud oleme. Seda see oli, kuigi mädarõika juur oleks võinud oma maitset kauem teravana hoida, värskelt riivituna oli särtsu küll, kuid 2 minutit hiljem, oli tuli kadunud. See oli vist üks sarnasemaid, kui ümar vorm ja vähene jänesekapsas välja arvata.
6)neh liha, mida matu terve talve on teinud ja oskusi lihvinud... ei miskit nurisemist:-) ja vein oli hea. Neh pisut teatraalsemana, kui muidu.
7) magustoit oli paras punnivinn... paras mängimine ja retsept oli siis kas meelega või saan ma aru valesti sõnast "väike vorm". Esmalt tegin koguse nagu öeldi 10-le, kuid tegelikult oli kogus kuskil 100-le. Kui pilt udusemaks teha siis kannataks kriitika välja.
Lõpetuseks ütleks, et iseenesest oli sellist söömingut vaja, sest erines oluliselt meie tavapärastest maitsetest ja ideedest, ma loodan, et andis pisut laiemat pilti ja oli pisut uudsem.

jette ütles ...

Kõigepealt kiidaksin juubelisöömingu teemat. Valik maailma tipprestoranide menüüst andis veelgi kinnitust kui vedanud meil nende kahe vennaga on. Ei jää nende fantaasiamaailm põrmugi alla maailma suurimatele toiduvõluritele, pigem vastupidi! Veel kord, palju õnne meile kõigile ja osakem hinnata neid pärleid sigade ees! 20. kord ja viies aasta juba on midagi!
Täpsustaksin ka piltide töötlejat, võtan au ja hiilgust endalt vähemaks ja panen Olavile juurde. Minu roll on viimasel ajal piirdunud vaid blogi postitustega.
Aga toitudest siis ka.
Esimene käik oli selline mõnus värskendav sissejuhatus, kaunis presentatsioon ja sulnis champagne.
Teine käik - toored kammkarbid mulle meeldisid, kuigi kergelt grillituna on nad gramm paremadki.
Kolmas - lemmik. Nii hea ja intensiivne supp ja see hõrk kammeljas seal sees! Super super! Oleks veini õigel temperatuuril serveerinud, oleks kindlasti ta sinna kõrvale ka sobinud.
Neljas - Noma redised potis. Väga lahe presentatsioon, väga maitsev muld! Kõik sobis ka veiniga, Redisepotid oma rammusa mullaga said ehk liialt suured ja mingil hetkel enam süüa ei jaksanud.
Viies - loomaliha tartar. Oli jah pigem harjumatu ja võõrapärane, aga kindlasti mitte halb.
Kuues - Nehi liha oli täpselt selline nagu Nehis varem söödud. Kuna Maido on selle tegemit Nehis juba pikemalt harjutanud, oli selline tulemus ka ootuspärane.
Seitsmes - magustoit oli hea ja vein juba meie söömingute magustoidu klassika. Hapurokale tasakaalutav kaaslane.

bluefin ütles ...

Jettega täiesti ühel nõul. Nn. "tipprestoranide" peakokkade fantaasia ei lenda sugugi kõrgemalt kui meie peakokkade oma. Neil on muidugi oma ideede teostamiseks tunduvalt parem tooraine valik ja veel asjapulgad, kes selle neile kokku tassivad, aga meie kokad peavad põhimõtteliselt sitast saia tegema ja ise veel kraami kokku tassima ning Rain ei saa ka aidata, sest ta superbikel pole külgkorvi... :)
Fotod pole paremaks läinud. Lihtsalt õhtud natuke valgemaks ja te hakkate ära harjuma mu hädiste piltidega.
Kuna mu postitus tuleb korraliku viivitusega, siis vabandan juba ette kui see natuke pealiskaudne või üldsõnaline peaks tunduma.
1. Kir Royal - Mnjaa... ajan oma tuima suu ja paha pea süüks, et ei suuda täpsemalt meenutada praegu seda kerget maitseelamust, aga esimene käik peabki pehmelt suud paitama ja sügavamaks elamuseks ette valmistama. Presentatsioon oli isuäratav. Šampus sobis alguseks hästi.
2. Kammkarbi ceviche - Kammkarp oli hea. Mulle istus ka rohkem kergelt võist ja kuumast läbi käinult, aga austan täielikult puhast ja toorest valikut värskete mereandide puhul. See kihisev sobis siia just eriti hästi.
3. Kammeljas - Suurepärane. Kammeljas oli kogu "kala" alles - tekstuur ja puhas kala maitse. Supp parajalt intensiivne ja presentatsioon kena. Vein... no ma ei tea... Temperatuuri ju langetasime pärast, aga ikka natuke nagu ehmatas. Supiga minu jaoks ühist keelt see vein küll ei leidnud. Ma praegu ei suuda hästi ette kujutada, millega see vein üldse haakub..
4. Redis potis - Väga lahe presentatsioon ja mulle meeldis ka see kooslus, aga kui nüüd järele mõtelen, siis maitseelamuse osas jäi minu jaoks midagi nagu ikka puudu. Sõin kõik tasapisi ära ja koguaeg mõtlesin, et mis see puudu on siit. Kohale see mulle ei jõudnudki. Segane jutt, aga segased tunded olid selle käiguga ka.
5. Loomaliha tartar - Mulle meeldis. Käsi tõusis veits täiendavalt maitsestama, aga tegelikult oli väga hea loomaliha ja selleks polnud vajadust, kuigi seal pärast veits vist segasime. Praegu on palju ja väga maitsekat jänesekapsast metsa all. Peaks kohe uuesit tegema selle. Mädarõigas ei omanud miskipärast pikemat ja sügavamat toimet, kadus käigu juures kuhugi ära. See Chablis seal kõrval oli hea.
6. Neh põsk - Oivaline! Ma olen ikka karnivoor. Mulle meeldib juba mõte sellest temperatuurist ja küpsetusajast. Nii sügavalt mesine olemine oli sellel põsel lõpuks ja sai nautida tõelist suus sulamise tunnet. Vein oli hea. Komplimenteeris käiku, kuid hea kraam ka täiesti iseseisvalt.
7. Muhu hapurokk - No ma ei mäleta jälle magustoitu, aga asi pole veinis. Tegelikult pole kunagi asi veinis :) Mulle tundub, et ma olen magustoidu ajaks juba ennast kuidagi "off" häälestanud. Ma ei suuda enam täis kõhu ja peaga keskenduda. Mulle on ikka parim magustoit konjak, espresso ja mingi väike intensiivne suutäis.
Suured ja südamlikud tänud meie tippkokkadele. Te olete võrreldamatult kõige paremad!

P.S. Üks õhtu meeldejäävamaid elamusi oli ka lihtsalt praetud kammeljas.