kolmapäev, 25. juuni 2008

JAANIPÄEVA KÖÖK molekulaarse alatooniga (IV)

1. Soolas küpsetatud muna, musta teega suitsetatud peekoniraviooli ja küpsetatud küüslaugu juustuga; Saku on Ice






2. Kartuli-suitsujuustu moussee, suitsuhaugi, apelsinivahu ja kalamarjacoulisiga; Penfolds Koonunga Hill Chardonnay `06, Lõuna-Austraalia

3. Vahtrasiirupi-tšilli marinaadis forellikuubikud, riisikreemi, wasabijahu, jaapani meresalati ning sojakastme kallerdisega; Jackson Estate Marlborough Sauvignon Blanc `06, Uus-Meremaa

pipiip

4. Aedvilja (porgandi, peedi, varsseller, kaalika) kuivsupp, grillitud köögiviljade ja idamaise kanaconsommega;





5. Kivil küpsetatud kammkarbid, marineeritud suvikõrvitsa carpaccio, vaniljeõli-laimi vinegreti ja päikese käes kuivatatud tomatiga; Pio Cesare Gavi 2007, Itaalia


6. BBQ veise välisfilee stennioonid, sooja köögivilja salsa ning Matuukastme geeliga; Parillas Cannonau Di Sardegna Vendemmia 2005, Sardiinia

7. lämmastikujäätis


7 kommentaari:

Mell ütles ...

Pildid oma tuntud headuses, sedapuhku tuleb ehedalt välja meite köögi mustlaslikkus:-)serveerimslaud on nagu tootsi taskud...kuid sellest hoolimata pildid on lahedad. Tulistage aga söökide kohta, söökide ja veinide koosluse kohta samuti (serveerimise jätame veel seekord välja:-)), sedapuhku ei saanud ühtegi toitu terviklikult maitsta seega ei oska sõna sekka öelda. Veinid olid nii palju, kui neid niisama jõin täitsa joodavad, miskit ülierutavat ei olnud, mis oleks pannud kohapeal tantsu keerutama, kuid midagi ette heita kah ei saa, toiduga koostoimet aga sedapuhku ei hinda. Aga tegelikult, meeldisid kaks asja, õigemini nende idee ja valmistamine- supp, mis küll lõhmab pisut plagiaatluse järgi (Adria nimelt teeb kuivsuppi pulbrina ja siis pakub väheke vedelikku kõrvale) ja jäätise tegemine ja jäätise tekstuur, mis tuleb tänu lämmastiku kasutamisele. Hestoni kohaselt on kuiv jää veel parem aga seda hindame siis kui tuleb puhas molekulaari hõnguline sööming. Seltskonnale kiitus, minu poolt:-)

Anonüümne ütles ...

Panin ka oma pildid üles. Vaadata saab siit

http://picasaweb.google.com/Kristi.Hertmann/Jaanid2008?authkey=fVbrq7uYLZU

(Loodan, et link töötab)

Kirjutan kõik ausalt üles ja loodan, et keegi ei solvu:)

Sel korral meeldisid mulle vaat et kõik toidud. No okei, see muna oli nii soolane, et tappis tükiks ajaks kõik meeled ära. See-eest meeldis mulle kaks järgmist käiku (eriti see taldrikul laiali sushi). Apelsinivaht oli mul täitsa tavaline vaht, et sõna apelsini küll ei oleks keelele tulnud. Ma ei tea, kas asi on selles, et teiste taldrikust pätsates maitseb paremini, aga Margitil oli nagu seda apelsini rohkem sees. Kuiv supp jättis mind "külmaks". Puljong oli minu maitse jaoks liiga piprane ja üle ühe "pitsi" ma seda ei soovinud ka. Vaatasin, et teistele läks see jälle väga peale ja tõsteti kulpide viisi juurde:)

Järgmine käik oli jälle üleprahi hea. Õnneks ei maitsenud see jälle Margitile, et ma panin tema taldrikult ka toidu pihta. Oleks veelgi soovinud!

Liha juures meeldis mulle paprika, mis on väga huvitav, sest mulle paprika ei maitse üldse ja ma nokin ta alati igalt poolt ära. See kord siis oli teisiti.

Magustoit... Jäätis valmis väga huvitavalt ja sellevõrra maitses ka ehk põnevalt. Kõrvale kaste oli jälle igati mõnus (mis on jälle üllatav, sest ma pole suur maasikasõber). Ja vein magustoidu juurde mekkis ka mõnusalt.

Teisi veine kommenteerida ei oska, ei tarbinud.

Aga muidu igati mõnusad jaanid ja toidud olid sel korral mõnusad. Kokkadest oli kahju, kes pidid 20nele inimesele vorpima ja samal ajal ise kiiruga midagi põske pistma.

jette ütles ...

Mell, kus kivi all sa end peidad, saada lõplik menüü mulle kusagile postkasti või riputa siia samasse üles. Siis teaks mida kommenteerida ja piltidele allkirju panna.
Aga jah, parim jaan üldse, hea vaheldus rasvasele grillile. Esimese käigu muna oli küll efektne oma väljanägemiselt, kuid ka minu jaoks liiga soolane. Kõik ülejäänud seal muna kõrval oli keelele kaunis kogemus (vot nüüd tahaks menüüd näha, et millest ma küll räägin ja mida sõin).
Külm kartuli-suitsujuustu moussee, suitsuhaugi pall, apelsiinivahu ja kalamarja coulis´iga - oli hästi õnnestunud kooslus ja kõik maitses suurepäraselt, nb! minu vaht oli õnneks tugeva apelsini maitsega. Penefoldsi Konunga Hill sinna kõrvale oli võrratu. Meenutas me Austraalia-aegu - ohhjahh...
Riisipasta, vahtrasiirupi-tšilli marinaadiga lõhe, wasabijahu ja sojageel - viis keele alla, kuigi minu taldrikul olevas wasabijahus polnud wasabit isegi mitte aimata, oleks meeldinud tsipa teravam elamus. Ahhjaa ja kui veel pildilt vaadata, siis see meresalat seal taldrikul meeldis ka. Vein selle kõrvale maitses oivaliselt (jah ja veelkord - palun veinilisti koos lõpliku menüüga)
Kuivsupp. Esialgne menüü ütleb -
Aedvilja kuivsupp, grillitud köögiviljade ja idamaise kanaconsommiga - terav puljong viis keele alla, mõnusalt vürtsikas ja särtsakas. Peeditarretis tekitas aga kananaha..ja mitte positiivses mõttes, see puhtalt lapsepõlve trauma.
Nii pildid näitavad edasi grillitud kammkarpe - jammi, oleks meeledi kogu pajatäie üksi ära söönud.
Ja välisfilee maitses ülihästi, eriti koos grillitud paprikaga.
Ja siis veel magustoit - lämmastikujäätis, mina veidi pelgasin, mulle selline hookuspookus väga ei meeldi, eriti mis puudutab selliseid söögitegemisvõtteid, kuid kokapoisid olid trikkidest vaimustatud ja müts maha neile kõige eest!! Aitäh!!

Anonüümne ütles ...

oeh. kahjuks tuleb alustada sellest, et pildid on kohutavad. toru on hea, aga mees seal taga kahjuks jännis kui õues on pime või tegevus on toas. natuke segas ka igasugune kilekottide pealetung, mis ümbritses kõiki mu objekte. väga ära ka tõsta ei saanud, sest korra tõstsin mingi leivakoti ära ja pärast peakokal oli tükk tegemist, et seda leida. noh see selleks, nüüd toidu kohta.
muna oli effektne objekt fotograafile ja ma hindan kogu seda mässamist ja nikerdamist mis temaga oli ja õnneks oli alguses kõht päris tühi. rohkem ma muna kohta praegu ei ütle :)
järgmise peatuse teeks sushilaadse juures. wasabijahu - lahe struktuur. kala sulas suus. riisipastapuding-täpselt õige. sellest toidust sai mu sõber. meeldis. kohe väga. mis me sinna kõrvale jõimegi? pidi sobima, sest selle toidu juures oli kõik õige.
kuiv supp. puljong hea. kohe oli millegi sellise pikantse isu. ingver ja tsilli puhastasid lõõrid ja tegid platsi puhtaks uutele tuliijatele. mis muud seal kuivas supis oli ei pääsenud minu jaoks nagu esile miskipärast... jäi nagu natuke kuivaks... jooki jälle ei mäleta.
siis tuli piip... bullseye. braavo maido.
siis tuli väga dzinn-tonic .... nüüd edasi.
kammkarp. maitsev oli, aga materjal kui selline ise natuke võibolla liiga linnune minu jaoks - kui lubate. aga mulle meeldis. absoluutselt kõige parem kammkarp, mis ma kunagi saanud olen. tõestuseks olgu see, et sõin ka kusagilt kõrvaltaldrekult veel tüki lisaks.
ja siis liha. no mis jutt see oli, et "liha läks untsu" ja "liha ei kõlba kuhugi". mina ütlen "LIHA OLI HEA" liha oli hea suitsune, liha oli parajalt sitke. no ei olnud ilus roosa keskelt, aga maitse oli nagu ta oleks õrnalt roosa keskelt. ja vein oli hea tummine, komplimenteeris toidule suurepäraselt. minujaoks oli väga õnnestunud ja pilt tuli ka hea. oleks vihma vähem olnud oleks rohkem toite saanud seal kivisel äärel pildistada.
magustoit valmistamine oli effektne ja kuna ma suurem jäätise sõber ei ole, siis minu magustoiduks oligi see valmistamine põhiliselt. kahju jällegi, et ei suutnud hea pilti hea. tihti selle lämmastikuga ikka mängitakse...

Mell ütles ...

Tjah, ausalt öeldes kommentaarid muutuvad järjest kasulikemaks:-), munaga läks pisut viltu, muna oleks pidanud olema puhta munakollase maitsega, küll soolasema, kui muidu, kuid siiski muna. Sedapuhku aga ei saanud kõike soola muna alt kätte. Vahule ei oska muud selgitust anda, et tõenäoliselt jäi vahu tegemise ja potist serveerimise vaheline aeg liiga pikaks. Supi puljong oli meelega tehtud väheke särtsakam, mõtlesin esialgu, et teen sellise lihtsalt kange puljongi, kuid siis mõtlesin, et eip:-) nätuke särtsu oleks kah vaja. Kuid liha läks untsu....:-) nuta või naera, vasika välisfilee oleks pidanud olema kordades mahlasem... järgmisel aastal teeme lihasöömingu, selleks ajaks õpime matuga lihategemise ära. PS. mulle ei meeldi kah üleüldse peet, kuid värvina ja samas magususe andjaks vürtsisele puljongile oli hetkel kõikse lihtsam tee...kadarbik, ei tee väga palju puhtaid mahlasid...ja ise sedakorda ei viitsinud jännata.

jette ütles ...

Kuule Mell, sa pole oma kohustusi täitnud. Sinu sissejuhatav postitus menüüga on endiselt puudu. Rahvas nõuab!!

Anonüümne ütles ...

kusjuures see sisse juhatav postitus on siiamaani puudu... ja kõht hakkab ka tühjaks minema. ikkagi üle 2 kuu juba viimasest söömingust möödas. ma muudkui hoian kõhtu.