pühapäev, 11. detsember 2011

KOSMOS (XVIII)

1. Meteoriit - puhastatud puljong sojakastmega wasabi- ürdipastaga.

2. Päikesesüsteem - veise sisefilee pöff, kappari, röstitud paprika adžika, sibula kreemi, anšoovise, jaapani riisiküpsise, hapukurgi geeli, viina tarrendi ning munakollasega, mis keedetud 64 kraadi juures.

3. Linnutee - seepiaga värvitud risotto kreveti ja kammkarbiga

4. Purpurpunaste pilvede galaktika - külm aedviljasupp marineeritud porgandi- ja kurgipallidega.


5. Päikese pinnastruktuur – polenta safrani, suitsuse muna, muskaatkõrvitsa, mimosa juustu ja trühvlipuruga.




6. Saturn ja tema rõngad - BBQ noodiga vasikaliha aedviljadega lehttaigna koorikus, koorekaste, seene ja sibula tolm ning kokkukeedetud puljongist väikesed tarretise tükid.


7. Halley komeet - struktuurne ja õhuline aniisi, safrani ja vaniljega maitsestatud kook valge "šokolaadi" ja india pähklite ja Ouzoga kreemiga.


4 kommentaari:

bluefin ütles ...

Jaaa... Ma teen siis otsa lahti.
1. Meteoriit - Praegu ei meenu muud kui see soja-puljongi domineerimine. Kuigi toidukirjeldus seda ei kinnita, siis olid seal seened ka ju põhitegelased. Seene sõber ma olen suur, aga selles käigus läks seen minu jaoks kuhugi kaduma. Oli selline visuaalne element rohkem. Tõi natuke draamat taldrikule, siuke müstline tahmane shiitaaaaakeee... Tervikust ei saanud aru. Palun mingeid järeldusi mitte teha. Viga on minus. Wasabi maitset seal ... "nje pomnju"
2. Päikesesüsteem - See käik paljastas mu kui täieliku võhiku. Ma ei saa aru kuidas ma ilma kõrvalise abita ei suutnud tuvastada, et tegemist on "böffiga". Masendav, aga no hea, et taldrikut tühjaks ei jõudnud teha vaid anjoovis asendati ja kõik sai õigesti segatud. Siiski vaatamata eelnevale loen ma ennast suureks veiseliha ja "böffi" sõbraks ning hindan seda käiku 10 pallist 200ga. Oivaline. Kui see "böff" oleks puhveti menüüs, siis ma sõidaks iga päev 50 kilti, et seda böffi saada. Ok, see on väike liialdus, aga illustreerib mu hinnangut.
Ma olen palju "böffi" söönud, aga see oli peajagu kõigist üle, mis seni proovitud. Kõige suuremat rolli kandsid minu arvates selle böffi juures veiseliha kvaliteet, anjoovise autentsus, hapukurgi geel ja sibula kreem. Oli just väga oluline, et hapukurk ja sibul ei olnud oma klassikalisel kujul. See aitas neil esile tulla ja ühtlasemalt oma mõju avaldada. "Böffi" võiks minu poolest veel pikkida meie üritustesse. Seal on palju avastamist. Tartari saab teha igast lihast ja mõtlesin praegu näiteks suitsutatud muna peale etseetera, etseetera. Veelkord ... oivaline käik.
3. Linnutee - Järjekordne kordaminek. Üldiselt on mul hoiak, et krevetiga pole mõtet mitte midagi teha. Ta on kõige parem nii nagu ta on ja ükskõik mis sa temaga teed paremaks ta ei lähe, et võtame lihtsalt kesta maha ja paneme musisse. Aga see lint oli suurepärane mõte. Lahe ja ma ütleks, et parem kui krevetid ise. Justkui natuke intensiivsem. Risotto tekstuur oli väga hea ja kreemine. Must värv andis hea visuaalse nüansi. Käigu presentatsioon oli väga kaunis. Kammkarbid seal all jäid natuke peitu. Ei tea kuidas nad oleks maitsenud kui nad oleks ka selle lindi sees kuidagi olnud? Kas nad oleks sinna ära kadunud või oleks midagi sellele lindile juurde andnud? See käik oli suurepärane ja väga suupärane.
4. Purpur punaste pilvede galaktika - "Not my cup of ... aedvilja supp" Ma ei ole jah suurem aedviljasupi sõber. Sõin ära ja mõte huvitav, aga lihtslat pole minu, kui vana karnivoori teema. Ei hakkagi rohkem kirjutama, sest ma lihtslat ei oska seda hinnata. Võtame seda kui, supp = pärlid, Olavi =siga.
5. Päikese pinnastruktuur - Hea rammus pudru oli. Väga munane ja juustune, aga muud eriti ei meenu. Muna suitsu ma ei tundnud, aga Maido tundis ja järelikult siis oli, sest tal need maitsemeeled paremini arenenud. Trühvel oli ka nõrk, andis selle päikese pinnale midagi rohkem visuaalselt kui sisuliselt. Kuidagi raske hinnata kohe seda käiku. Mulle ju tegelt maitses, aga midagi oli justkui puudu. Mingi siuke purakas, et "wooow" vms.
6. Saturn ja tema rõngad - Olen suur pirukasõber, aga selle piruka sisu jäi mulle kuidagi üksluiseks. Midagi siduvat ja maitsekamat oleks justkui tahtnud sinna liha ja aedviljade vahele. Sibula ja seene tolm oli aga väga hea lahendus sinna koorekastme peale.
7. Halley komeet - Legendaarselt olin ma magustoidu ajaks muutunud ise juba kosmonaudiks ja seega tunnistan magustoidu lihtsalt suurepäraseks. Detailidesse ei hakka laskuma.

Shampused ja vahuveinid jätsin oma seekordses hinnangus mainimata. Ma lihtslat ei erista neid nüüd enam tagantjärgi. Kõik olid nagu enamvähem head ja osad natuke paremad, aga toiduga haakumisest või erilisusest ma targutada ei oska.

jette ütles ...

1. Meteoriit - Menüü tõepoolest seeni ei kirjelda, ju on käigu söödavaim osa kahe silma vahele jäänud. Sissejuhatav käik oli üsna iseloomutu, kuna meenub vaid intensiivne soja ja tsipa seent ka. Midagi oleks sellele käigule juurde tahtnud.
2. Päikesesüsteem - super presentatsioon, väga teemasse! Superidee pöffi komponendid planeetidena taldrikul välja tuua, lisapunktid koka loomingulisusele! Neid planeetide kreeme sai veel pärast mõnusalt riisiküpsisele määritud!
3. Linnutee - seepiaga värvitud risotto kreveti ja kammkarbiga oli minu kosmilise õhtu teine lemmik. Kõik oli paigas, selged maitsed ja ka vahuein Domaine Michelle oli minu jaoks õhtu parim mullijookide seast.
4. Purpurpunaste pilvede galaktika - külm aedviljasupp marineeritud porgandi- ja kurgipallidega. Taas väga lennukas ja puhas kosmos - kihisev, mitte aperatiivne, külm, võõras, mis ei kuulu siinsetesse sfääridesse - Järelikult väga õnnestunud käik! Supp iseenesest ei maitsenud, aga see polnudki ju eesmärk :)
5. Päikese pinnastruktuur – polenta safrani, suitsuse muna, muskaatkõrvitsa, mimosa juustu ja trühvlipuruga. Väga rammusa lõhna ja strukutuuriga, maitse oli tsipa nõrgem. Trühvlis pettusin, lõhn oli tugevam, maitset polnud üldse (trühvli viga, nagu asjatundjad selgitasid), sama oli ka suitsuse munaga. Muidu oli põnev, aga mis see üldse oli, puder?
6. Saturn ja tema rõngad - BBQ noodiga vasikaliha aedviljadega lehttaigna koorikus, koorekaste, seene ja sibula tolm ning kokkukeedetud puljongist väikesed tarretise tükid. Pirukas oli tsipa pettumus (liiga mittemidagiütlev), aga kõik lisad pirukast väljaspool väga väärikad. Samas võiksid need väärikad komponendid ju täiustada veidi tagasihoidlikumat pirukat, seda need tegidki, aga sellegipoolest jäi midagi vajaka.
7. Halley komeet - struktuurne ja õhuline aniisi, safrani ja vaniljega maitsestatud kook valge "šokolaadi" ja india pähklite ja Ouzoga kreemiga. Magustoit oli mõnus, eriti kreemid, švammi struktuur sai vist soovitust erinev aga söödava vannikäsna eest komplimendid!
Kokkuvõttes saime näha ja maitsta tõeliselt pöörast sooritust ja kõrget fantaasialendu!
Võtaks ka siinkohal üles järgmise söömingu teema Eesti aastaarvudes, muinasajast tänapäevani. Igaüks võiks Mellile saata oma aastaarvu või perioodi, mille kirjeldamiseks suured kunstnikud toidud teevad. Või on see teema liiga lai, teeme ainult EW 20. ja 21.saj aastaarvudes? Kolmaas variant on , et Mel ise võtab kiviajast tänapäevani pidepunktid/aastad/sündmused ja paneb need toitu? Kuidas toimetame? Loomulikult võime selle Eesti ajaloo üldse kõrvale heita ja midagi hoopis erinevat teha.

Evelin ütles ...

Appi, juba ainult vaatamisest tuleb kadedus peale. Jőudu toidugurmaanidele! Teinekord, kui uusi liikmeid värbate, vőtaksin hea meelega katsetest osa ;)

Mell ütles ...

Hm, sedakorda juhtus nii, et kohe algusest peale oli tunne vale, kuidagi kiirustamise mekk pressis kõikides maitsetes üle. Ideed ei olnud üldse halvad, kuid mõtete lõplik viimistlus jättis kõvasti soovida. Aga jah, esimene käik, seened- nu ei anna shampinjonid seda õiget mekki ja enoki seened läksid kah lögaks, seega neid näha ja tunda lõpuks ei olnudki. Jama!!
Teine käik, mõte oli enam vähem, toidudisain aga lapselik:-)... seega hetkel oleme sellel tasemel, aga püüame paremaks. Kurja, ma ise ei saanudki seda böffi mekkida... anšoovist ei jagunud.
Kolmas käik- krevett musta risottoga, esimene laar risottot hea riisiga läks aia taha, hea et sai kaks erinevat korraga keema pandud. Krevettipasta riba tuli suht loovalt, tegelik mõte oli kunagi teha toorest krevetist pastat:-), proovime kunagi.
Neljas käik- supp, hm, ei kommenteeri hetkel:-)
Polenta- suitsumuna, mis muidu lõhnas suitsust küll ja veel, maitset ei edastanud, pettumus. Seen oli lihtsalt näitamaks, et mida meil siis siin lähedal trühvliks peetakse. Kuna nehhis, sai mekkida siis pettumust ei tundnud:-).
Pirukas, nõus kommentaaridega, midagi jäi puudu, just selle sisu osas, rõngaste idee, mulle meeldis:-)
Magustoit, esialgne mõte ja see mis välja tuli, ei kattunud just eriti:-), aga päris esimest korda tehes asjad alati ei õnnestu.
Mulle see mullitamine veinide puhul meeldis, kõik läksid mühinal alla ja kuna toiduga ennast sedakorda ei koormanud, siis vein oli hää.