esmaspäev, 27. august 2012

KABLI TALU (XXI)



1. Surströmming a´la Rootsi



2. Estragoni limonaad
 

3. Värske kartul tuhas röstitud kukeseentega
Pinot Grigio Mongris 2010, Marco Felluga



4. Kuivatatud liharibad remulaadkastmega
Baron „K“ Riesling kabinett 2009 Baron Knyphausen



5. Suitsuliha leem värskete ubadega
Tavel „La Comballe“ 2009, Delas


6. Külmsuitsu haug
Saint Clair Pioneer´sBlock Sauvignon Blanc 2011



7. „Palk metsas“
Pesquera Crianza 2008, Ribera del Duro



8. Rohelised marjad piima sorbeega
Ja
Marjad rohelise pipra kreemiga
Fontanafredda Silver Label Asti, Piomonte


3 kommentaari:

Mell ütles ...

Egas midagi avame arvamuste osa:
1) Rootslaste hapukala- minu arvamus on, et pole see asi ühti nii hull, kui räägitakse, samas ei saa ka öelda, et see oleks õhtu lemmikuks kujunenud, kuid võibolla ehedate rootslaste seas õpiks seda söömagi. Aquavit oleks võinud olla külm, siis oleks paremini sobinud.
2) Estragoni limps- pisuke järeleandmine hetketrendidele, maitse mulle isegi meeldis, kuid pisut vänge oli, keele otsa hakkas.
3) Värske kartul tuhas, röstitud kukeseente ja suitsulihaga- vahel kohe ei vea, see tuhakartuli selline must tuhk oli sellise krõbeda kartuli mekiga ja oleks seentega hästi istunud, nüüd on see ukse ees kividel ja saite ainult värsket kartulit. Vein mulle meeldis, nagu peaaegu alati.
4) Liharibad remulaadiga- mõte sellise söögi tegemisest tekkis meie jaanipäeva lõkkehunnikut vaadates, sealt siis ka see kujundus. Liha oli nagu liha ikka, süüa vist oli seda surts tüütu, aga vahekäiguks paras näks. Vein meeldis mulle taas.
5) Suitsulihaleem värskete ubadega (blogis on pildid vahetusse läinud) – muidu vast ei olekski erilist efekti olnud, lihtsalt üks puljong, kuid tilk piparmündiõli tegi asja huvitavaks, minu jaoks. Vein oli vististi selle õhtu üks parimaid.
6) Külmsuitsuhaug- vot siin ma olen väheke pettunud, esmalt oleks pidanud filee olema luudevaba, seda see kahjuks ei olnud ja teisalt läks suitsukuumus pisut suureks, mis muutis kala struktuuri, seega ei olnud minu arvates õnnestunud käiguga.
7) Palk metsas- Onu Tarmo idee küpsetada liha otse raual oli hea, kahjuks lasin ma toas ahjus dekooriga mässates surts palju kuuma, sealt siis ka see liha pisut maksane maitse, mis ei olnud taotluslik. Seega väike ämber jälle, muus osas võib panna täitsa koolipoisi hinde, süüa kannatas. Vein klappis kah toiduga enam vähem, kui nüüd taas see maksamaitse välja jätta.
8) Magustoidud- rohelised marjad (magasime suts korjamise hetke maha, seega rohelised olid juba roosad ja muud värvi), kuid kergelt marineerituna ja külma piimaga vast kannatas värske ampsu välja. Ja nagu ikke oskame me vajadusel kohmakad olla… metsmaasikad teises magustoidus leidsid koha aias maas ja mitte taldrikul. Kaste läks pisut nihu, Matu liigägeda raputamise tulemusena, oleks pidanud olema kreemjam ja vedelam. Ilmselt see vähendas ka pisut rohelise pipra mekki, mida niigi vähe oli.
Kokkuvõttes võiks öelda, et kõik plaanitud käigud said tehtud, see on hea; suutsime pisut ka toite taldrikul sättida, mis on samuti hea ja sammuke edasi meile muidu omasel taldrikumäärimisel; kui nüüd suudaks ka toitude väljapanemise kiirust ja kvaliteeti tõsta hakkas asi juba ilmet võtma. Pildid on taas muhedad ja põnevalt kokku pandud/lõigatud, loodame, et järgmine kord on veelgi rohkem, mida fotograafil jäädvustada ja mille mängida.

jette ütles ...

Seekord väga lühidalt. 1) "Julguskäik" oli vastupidiselt ootustele ja varasemale mädahai kogemusele kukepea. Kuna haisvat karpi otse kahvliga ette ei visatud, vaid kõik oli tsiviliseeritult ja steriliseeritult peeneks suupisteks ette valmistatud, läks kõik ludinal alla. 2.) Estragoni jook oli põnev.3.)-7.) Veinid olid head, toit sobis. Siinkohal kiidan kauneid taldrikuid, serveerimisel on suur hüpe toimunud, aga selle võib vist suvise kabli heinamaa süüks panna. Magustoidud olid suurepärased!

bluefin ütles ...

Ma teen ka selle asja siis tänase suure videodisko järgse pohmelliga ära.
1. Surströmming - Nojah, ega siit mingit elamust ei oodanud. Eks meil need seda tüüpi käigud ongi ju pigema avastamiseks, katsetamiseks, enese ületamiseks ja Raini kiusamiseks. :) Eks huvitav oleks teada jah, et millega rootslased ise seda surströmmingut serveerivad, et nad seda ikka ja jälle uuesti söövad. Ma selle kogemuse pealt küll ei näe põhjust, miks seda peaks veel korra proovima. Ma ütleks, et see oli lõbus käik. Kogu see purgi avamine, maskid ja nalja kui palju. Selliseid käike peab ka olema. Akvavit jah ei ole soojast peast just kõige parem jook. Kui sul seda alles jäi Mell, siis tee sellest zeleed. Ma olen kunagi Norrast toonud akvaviti želeed. See oli suurepärane.
2. Estragoni limonaad - Väga maitsev. Täitsa autentne Tarhun ikka kohe. Mulle väga meeldis. Milline värv. Kas vurtsu polnud. Ei tea kuidas vurtsuga oleks olnud...
3. Värske kartul tuhas röstitud kukeseente ja suitsulihaga - Kukeseened ja värske kartul on ju ikka hea. Minu käigul oli mingi heina tuhk ka vist ikka või mäletan ma valesti. See Mongris oli tõesti hea selle käigu kõrvale.
4. Kuivatatud liharibad remulaadkastmega - Mulle muidu see liha meeldib rohkem kui ta ei ole "ribastatud". Siis on temas seda mahlasust ja maitset justkui rohkem. Kastet tänaseks ei mäleta enam. Ilus käik oli, kohe lihtne pilti teha. Tee mis nurga alt tahes, igatpidi on ilus. See riesling oli hea, aga mitte nii hea kui Mongris.
5. Suitsuliha leem värskete ubadega - Järjekordselt super presentatsioon. Ma muidu eelistan ise natuke tugevamaid maitseid, sest mu tuim keel ei võta õrnemaid maitseid välja. Veini miskipärast ei mäleta, aga seekord minuarust olid kõik über-head veinid.
6. Külmsuitsu haug - Kala suitsetajana ma ütlen, et suitsukala ei tule kunagi päris ühesugune. See on väga peen töö ja tahab palju lihvimist saada. Natuke kõvemaks oli liha tõmmatud, aga eks see haug ongi ju selline vintskem vähe. Ja nii väikest haugi täiesti luuvabaks fileerida... see on päris kõvade käbide teema. Ärge ennast piitsutage nii kõvasti. Järjekordselt kaunis presentatsioon. Tõeliselt kaunis taldrik. Ja vein oli suurepärane.
7. Palk metsas - Liha läks veits üle jah, aga no kell oli ka päris palju juba. Ja hea oli ikkagi ma pärast seda kiikumisrallit Rainiga olin jälle päris näljane ja siis ma sõin vist kogu selle liha ära, mis plaadile oli jäänud. Nii et kiidan heaks. See vein on vana tegija.
8. Magustoidud - Jällegi poen siin kohal asjaolu taha, et ma ei ole suurem magustoidu mees, aga need suured põldmarja taolised jurakad mulle küll meeldisid.
Suured tänud kokkadele. Oli väga kaunis õhtu.