teisipäev, 21. juuli 2009

SEGASUMMA SUVILA (VIII)

Peale suvealguse suuri pidustusi toimus kaheksas sööming täielikus vaikuses, ilma mingi eelreklaamita. Seetõttu olid paljud kaaskannatajad sedakorda mängust väljas, küll aga oli üllatavalt palju üllatuskülalisi, mille saab kirjutada masu arvele, kuna suvel niipalju enam ei reisita:-)....igatahes polnud meil külaliste vastu mitte kõige vähemat. Nagu teemaks kiirkorras sai pandud...segasumma suvila....:

Suure nälja kustutamiseks maa sees küpsetatud kana mee-sojakastmega eelnevalt marineerituna sinna juurde läks Riotor Cotes De Provence 2007.

1. Lepasuitsu ja idamaade vürtsidega suitsetatud muna/ Saku Ice 2009;



2. Värske keedukartul ürdiõliga, matje heeringa, hapukoore ja vedela köömneleivaga/ Romate Marismeno Fino;

3. Küpsetatud naeris metsiku rukola, brie juustu, vürtsika mee porgandi ja veisekondist keedetud puljongiga/ Louis Jadot Pouilly-Fuissé 2006;


4. Suitsuahjus küpsetatud sinepine vasikaliha võis praetud värkete kukeseentega/ Louis Jadot Bourgogne Rouge "Couvent de Jacobins" 2006;
5. Pähklisiirupi ja vaniljega maitsestatud soe nektariinisalsa külma maasikasupiga/ Yalumba Late Harvest Viogner 2005.
Ning järgmisel päeval, kui suure mugimise väsimus oli üle läinud siis ka kookoseõli ja rohelise tšilliga maitsestatud tai nuudlid praetud mereandidega ning sinna juurde läks Montresor Gran Guardia Lugana 2007.

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Mell: Nii inimhinged, võite aga kõik südamelt kenasti ära rääkida (loomulikult ainult selles osas mis puutub toitu, selle tegemisse, maitsetesse ja loomulikult kuidas sobisid sinna juurde veinid), järsku hakkab kergem:-) ja kindlasti paneme miskit kõrva taha....

bluefin ütles ...

Olavi südamelt tuleb sedakorda siis esimesena:
1) Underground Chiken - tead mul oli kõht nii tühi, et kui seda kana poleks lauale pandud, siis oleks pidanud mulle glükoosikanüüli panema. Hea oli küll, kuidagi hoopis teistmoodi pehmeks lähevad need maa-alused küpsetamised.
2) Smokey Egg - Muna oli hea ja põnev. Ma jään endiselt oma väite juurde, et muna küpsemise aste oleneb augu suurusest. Ma sõin kolm muna ja väidan, et kõige paremini tuli "suitsususe" aste välja keskmise küpsusega munal.
3)Boiled herring, fresh sour cream and liquid potatoes - see saab kindla "kümnest kümme". Minu jaoks kuidagi väga hästi sobis sellesse hetke, siiamaani meenub see maitse suus kusjuures. Väga hea kombinatsioon. Kui ükskord kusagil värsket heeringat saame, siis teeme selle käigu uuesti. Ja vedel leib - made my day.
4) "salat naeris" ehk siis "salad laughed" ütlen ausalt ära, et ma vist pole naerisõber. Kus juures ma ei teadnudki, et ma pole naerisõber. Jäägu see meie peakokale väljakutseks - teha Olavist naerisõber. Hea oli see veisepuljongi känkar seal peal.
5)Rooster meat with Veal mushrooms - Kukeseentega on lihtne, need on ise head, aga vasikaliha oli kõva sooritus. See lihtslat sulas suus. Kindel "kümnest kümme" minu jaoks teistkordselt.
6)Magustoit oli hea. Ma lihtsalt tean, et ta oli hea, aga kahjuks maasikatest ennast juba nii täissöönud sellel suvel, et oli veits raske hinnata seda juba nii head ja paremat täis kõhuga.

Veinid olid õnnestunud. Mulle jättis sügava mulje punane Jadot. Kindlalt lähen sinna vinoteeki veel selle veini järgi.

Hommikuse tai köögi kohta ei oska midagi öelda, küll aga mainiks ära, et värskete heinte peal oli super hea magada.

Teeme varsti jälle. Suvel on nagu võimalusi rohkem - tahad suitsetad, tahad küpsetad maa all, tahad paned pudeli lämmastiku täis ja ajad inimesed üles...

Mell ütles ...

Võiks teha küll veel ühe sahmaka, aga ajaga kipub hetkel kuidagi naglaks minema, kuid proovime siiski kuidagi mahutada....suvel maitsevad asjad kah kuidagi paremini:-)...ei tea kas värskest õhust tingitult või päikese pistest tulenevalt....
Mis puutub muna ja selles olevasse auku, siis jah maitse puhul ma täitsa nõus, et mida suurem ava seda rohkem kõrvalist maitset, kuid see erinevus kõvaduses on minu meelest pisut segane veel, kuid uurin selle asja ikkagi välja:-)
Naeris, njaah...eks ta pisut harjumist võib nõuda küll, või siis oli sedakorda kehvasti tehtud.

jette ütles ...

Nädalatetagused muljed kipuvad hägustuma, päästan mis päästa annab.
Igaljuhul see kana oli oivaline hundinälja kustutaja. Ma ei saa aru, kuidas see mul Pedasel meelde ei tulnud, kui näljaste silmadega suvitajad mulle sülg suunurgas vastu vahtisid..täielik haugimälu mul ikka.
Muna oli huvitav eksperiment. Värske keedukartul ürdiõliga, matje heeringa, hapukoore ja vedela köömneleivaga - meeldis väga, eriti nostalgiline leivasupp seal taldrikul.
Küpsetatud naeris metsiku rukola, brie juustu, vürtsika mee porgandi ja veisekondist keedetud puljongiga/ Louis Jadot Pouilly-Fuissé 2006; - olen suur kaalika sõber ja see naeris mulle ei meeldinud, võimalik, et minu taldrikule sattus kaalika ebameeldivaim osa - oli kiuline ja kurgust alla ei läinud, maitse oli iseenesest meeldivalt intensiivne. Vein oli ülim, Louis Jadot kogu see veini "seeria" on mu praegune lemmik!
Suitsuahjus küpsetatud sinepine vasikaliha võis praetud värkete kukeseentega/ Louis Jadot Bourgogne Rouge "Couvent de Jacobins" 2006 - oli õhtu parim osa koos täiusliku veiniga. Kui juba kukeseened ja selline vein, siis on raske madalamaid punkte saada. Magustoit oli samuti tasemel. Kahju, et teise päeva luksuslikust roast osa ei saanud.

bluefin ütles ...

Postitan siis siia alla ka oma tänase külastuse Negossianti.
Oli vaja osta üks portvein kingituseks teene eest ja mõtlesin, et võtan siis kohe ostu käigus ühe Couvent de Jacobins'i ka kuna see maitseelamus ei taha kuidagi meelest ära minna. Et see siis oleks olemas kui mõnikord peaks mõni toit välja tulema nii, et see võiks olemas olla.
Mainisin muuseas ära ka põhjuse miks ma seda ostan, et "sai seda proovitud siin ühe söömingu käigus mida meil üks ülikirglik ja väga andekas amatöörkokk läbi viib". Härra Sommeljee võttis mul kohe sõnasabast kinni ja arvas selle asja kohta nii, et tema pole veel midagi nii põnevat ja erilist kuulnud ega näinud kui meie peakokk kokku paneb. Ütles veel, et kuna retseptid on väga erakordsed, siis on tal tihti väga raske veini soovitada. Ma võtsin vastutuse teie eest endale ja teatasin, et veinid on oivaliselt sobinud. Lisaks mainisin veel, et kuna peakokk eksperimenteerib väga mitmekülgselt, siis ongi väga raske veini soovitada ja kuna menüü meil kunagi ei kordu, siis tema väljakutse jätkub. Meie jutuajamine lõppes sellega, et Heiko edastas oma visiitkaardi mobiilinumbriga ja palus edaspidi ette helistada kui sul Mell peaks olema järjekordne veinivalik ees, et siis ta saab natuke rohkem läbi mõelda ja ehk paremini meid aidata.
Rõõm oli kuulda seda kõike ja hea tunne oli kui meelde tuletati millise kitsa ja õnneliku seltskonna liikmed me oleme... :)

P.S. Praegu tuli kohe ka selline mõte, et mingi hetk võiks ikkagi teha "The Greatest Hits" söömingu ka.

Mell ütles ...

Äärmiselt viisakas inimene, kes igasugu sodi nimetab huvitavaks eksperimendiks:-)... ma küll ei ole kordagi tema poolt pakutud veinide osas nurisenud, mis minu arvates tähendab seda, et ta on oma tööga väga hästi hakkama saanud. Ette võib teatada jah varem, sest järsku siis tulevad veinid veelgi paremad ja seega lõpptulemus on sellevõrra ka meeldejäävam:-)